Můj milý deníčku,

letošní výlet za teplem jsme chtěli podniknout koncem října. Jenže piloti míní a Pelikán mění. A tak jsme sehnali letenky až na 16. listopadu. Už tři týdny před odletem začaly velké přípravy. Shánění spotů (díkec Fikymu, Marianovi, Bandíkovi a Ondrovi D.), stahování map a připravování programu, abychom byli dohledatelní a sledovatelní na mapě (další dík Víťovi). Nutno podotknout, že tohoto úkolu se ujali bráškové Lacinovci a my se nestačili divit ... (to je jako pochvala). Takže všechny naše lety můžete vidět ZDE.

Tak a teď už sedíme v letadle. V hlavě nám bzučí Jack Daniels podávající si ruce s Johny Walkerem a u nohou (pár km) nám leží Fortaleza. Ale pěkně od začátku.

V sobotu 16.11.13 nás Míla (náš provĕřený dovozce - díkec) veze na letiště v Praze. Check in udělal Petr dopředu, tak jdeme rovnou k odbavení. Všechno probíhá v pohodě.

V letadle nás překvapuje, že i na tak krátkém letu nám British Airwais podává sváču a vínko.

Na londýnském letišti se odděluje Pavel, který jede navštívit kamarády z Kyjova, žijící v Londýně. My ostatní jedeme kousek od letiště na motel.

Janek lituje, že mu nikdo neprozradil, že Pavel jede na tah, že má v Londýně taky kamarády a mohl někam vyrazit. Pro jistotu mu odebíráme pas a vedeme ho do pubu, který máme kousek od bydlení. Kluci ochutnávají různé druhy pivka. Já jsem nadšená z výbornýho Ginger beeru a 160 cenťákový Zbyňa ze zjištění, že je chlap až do stropu. Výhodou taky bylo, že se nám Jenda hlavou zasekl mezi dva trámy a i po pár pivkách se ani nehnul.

Ráno nás budí kluci, že nám po dvorku lítají letadla.

Lezeme z pelíšků a přesouváme se zpátky na letiště.

Tam se k nám přidává Pavel. Skupina je komplet, tak jdeme zase k odbavení. Zbyňa vypadá podezřele a tak si musí zout boty a skenují ho ve speciální kleci. Po ujištění, že to pískají jeho svaly ze železa, může jít dál. Honza s Petrem musí ukázat bagáž. Evidentně celníky zajímá, jaké si kluci s sebou vezou letní doplňky. Nakonec nás pouští všechny.

I další let je v klidu. Jen se na nás letecká společnost dostatečně nepřipravila a tak Jack Daniels dochází ještě daleko před rovníkem, chvilku propadáme panice.  Došel I Ginger beer, ale nevadí, pouštíme se do Red Labelu. Letušky už bolí nohy a tak se našim sedadlům začínají vyhýbat. Naštěstí je Janek s Petrem ochotný se pro nás obětovat a v pravidelných inrervalech vyráží na zásobovací výpady.

Z jedné takové potulky se vracejí vysmátí jak leča. Seznámili se s kapitánem letadla. Jeho mamka byla Češka z Karlových Varů. A kluci dostali pozvaní, aby přišli po přistání do pilotní kabiny.

A pak že je na pití něco špatnýho. Ba ne - zapisuju do deníčku: Alkohol sbližuje lidi...