Už v pondělí jsem na WhatsApp napsal - „Teď pěkně malujou středu, tak co, mám se pokoušet o volno? Bylo by nás víc? Víkend zatím vypadá opět špatně a za měsíc už bude v ČR pomalu po lítání!“.

A tak jsme se ve středu 17.8.22 na Pěčíně přeci jen sešli. Já volno v práci dostal a kolega mne tam dovezl, Míra se obětoval, že bude vlekat, a řidiče jsem také domluvil.


























Koho vytáhli, ten se chytil. Někdo hned po vleku, jiný po chvilce. Zato já né a né se chytit!


Výšku jsem stále držel, ale bylo to jen jak na bublinkách.


Po mně vytáhli Petra a šel dolů, pak letěl pode mne.


Taky nic moc a když jsem letěl dopředu, abych případně doletěl zpět na start, začal se zvedat.


Otočil jsem to za ním a kde nic, tu nic, jen jsem šel dolů. Takže jsem přistál, ale Petr se udržel a nakonec odletěl, náš let si můžete pustit ZDE.


No nic, dám další pokus, dnes to vypadá nádherně. Okolo jel zemědělec a svezl mne zpět.






Další, které vytáhli, také odletěli. Když jsem se dostal na řadu, zrovna se rozbil odviják, odešel startér! Ještě jsme to zkoušeli opravit, ale nepodařilo se, chyběly nám nějaké náhradní díly. No byl jsem z toho na prášky, takový supr den se slušnou termikou a vysokými dostupy už letos asi nebude! A takhle si ti šťastnější dnes polítali.




A i když někteří měli až kolem 2700 m n.m., tak pokud vím, žádné dopravní letadlo letící jen podle přístrojů (IFR) nepotkali. Podle předpisů to možné je, jen nevím, jak je to možné a jak by jsme se mu případně my na hadru vyhýbali. Poučí mne někdo? Těch správných odborníků jsem se vždy zapomněl zeptat.


Mám tu ještě nějaká videa, od Lucky můj start je ZDE, od Karlssona z letu ZDE a od Ivana z větroně ZDE. A to mě ještě dodatečně Boeing provokoval se svým letem, že vyrazil až po práci a i tak si pěkně polítal, jeho let je ZDE. Jo jo, to se to machruje, když má někdo stoupák hned po odpojení až do 2500 metrů!!!

Ne, dnes to opravdu pěkné nebylo!

Vlasta
http://www.pgv.cz/